Każdy serwis, który zaświadcza usługi naprawy komputerów ma obowiązek posiadać pewne akcesoria, formułowane jako potrzebne do działania takiego serwisu. Najistotniejsze są części zamienne, dzięki jakim będziemy w stanie stwierdzić, jaka z części ma prawo być uszkodzona.
W tym samym celu muszą w serwisie znajdować się sprawne komputery rozmaitej klasy, do jakich wolno instalować kolejne podzespoły z uszkodzonego peceta, dzięki czemu sprawdzamy czy w komputerze sprawnym funkcjonują one odpowiednio. W ten sposób jesteśmy w stanie zakomunikować, która z części z niesprawnego komputera jest powodem problemów a które z nich są funkcjonalne oraz nie wymagają wymiany. Bez wątpienia, iż standardy się zmieniają i w związku z tym powinien w serwisie znajdować się sprzęt rozmaitej klasy tak, aby zawsze posiadać szansę posiadania komputera kompatybilnego ze ekwipunkiem, który musimy sprawić w poszukiwaniu awarii.
Szczególnie istotne są płyty nadrzędne z różnymi slotami pod odmienne procesory a też sam procesor w kilku różnych odmianach i standardach. Przyda się też zapasowa karta graficzna, kości pamięci RAM w rozmaitych standardach i dyski twarde, zarówno w standardzie ATA jak oraz SATA – więcej na outsourcing informatyczny. Ważne są też odpowiednie programy, wszystkie wersje systemów operacyjnych i inne użyteczne oprogramowanie diagnostyczne jak np. oprogramowania antywirusowe lub diagnozujące stan kompa, usterki sprzętowe oraz programowe.