Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY Motoryzacja, Transport

Honda Civic – wypróbuj, w jaki sposób zatroszczyć się o silnik?

Niesłychanie ważnym szczegółem pracy silnika jest elastyczność. Musimy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy sprawne wyprzedzanie. W wypadku porównania tych samych wozów o pokrewnej pojemności i mocy najistotniejszym elementem różnicującym je będzie właśnie elastyczność. Dla pospolitego użytkownika samochodu świadczy ona możliwość płynnego przyspieszenia od najmniejszych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, czyli newtonometrach. To jednostka skonstruowana specjalnie dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe ważna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W wozach, gdzie mamy niski moment obrotowy oraz elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w przypadku dużych obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Dlatego też ważne jest, aby płynnie przemieszczać się oraz nie martwić się o wyprzedzanie wybranie w najwyższym stopniu wysokiego momentu obrotowego, jaki zagwarantuje nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest o wiele wyższy, kiedy zastosujemy jak wyeliminować zgrzyty przy zmianie biegów. Jednym z najważniejszych elementów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak prędko będziemy mogli uzyskiwać optymalne prędkości i nasycać się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej jesteśmy w stanie przyspieszać na jednym biegu. Najnowsze rozwiązania w skrzyniach biegów obok popularnych już automatach to skrzynie o oznaczeniu DSG. Cechą charakterystyczną jej budowy jest wykorzystanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model wozu w jakim pozostała zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtenczas było wiadome, iż budowa oraz działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie oraz coraz to więcej samochodów będzie wyposażone naturalnie w tą przekładnię. Podwaliną działania skrzyni biegów DSG jest zastosowanie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Jak najbardziej sześciostopniowe zestrojenie całości jest niesłychanie odpowiednie oraz efektywne.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz

Podobne publikacje